alors on danse

Jag tycker endel människor är så jävla tråkiga och bara gör allt enligt reglerna. Nu menar jag inte att man ska bryta emot reglerna men alltså, man kan ju tänja på dom lite. (Inga lagar osv)
Jag är en impuls-människa. Gör allt på impuls, passar någonting skitbra vid ett tillfälle kör jag bara. Sitter jag och har tråkigt på en lördagskväll och någon ber mig åka till stan för att festa är jag inte den som bangar utan den som säger kom igen nu brudar, nu kör vi!
Om man sitter hemma en skoldag och någon skön människa tycker att man bara ska sätta sig på ett tåg, åka någonstans, gå på nattbio, vandra runt i stan hela natten, bada vid djurgården helt random i underkläder och låta morgonsolen torka, sola klockan 6 på morgonen, gå vidare, äta frukost på något mysigt fik som öppnar tidigt och sen åka till skolan på morgonen. IMPULS, så jävla härligt,
Jag vill inte leva enligt reglerna, jag vill inte ha några regler, vill bara köra, önskar att alla va likadana och taggade och bara ville få igång det här. Jag menar, vi lever en gång. Vi är bara 14,15,16,17,18,19,20 en gång i livet. EN ENDA GÅNG! Och va fan, då är det ju lika bra att utnyttja det. Varför sitta hemma en lördagskväll och tycka att man är för trött för att göra någonting. ÄH, ta tag i skiten! Ta på dig kläder och dina snyggaste heels, fixa dig som om du ska på världens bästa fest och bara dra. Dra iväg, möt nya ansikten, ta massa bilder, se natten komma, låt alla skratta med dig, ha kul, åk hem igen klockan sex på morgonen och vakna nästa dag och tänk, fyfan vad kul det var igår.
Jag vill ha minnen jag aldrig glömmer, jag vill leva, leva leva leva. Aldrig vill jag att mitt hjärta ska sluta slå, jag vill att det ska slå föralltid, jag vill fylla 18 och jag vill fylla 20 men jag vill fortfarande vara 17 och tycka jag är så jävla cool som kommer in på krogen utan leg och kan köpa cigg åt mina små kompisar, break the rules. Jag vill fortfarande vara 17 och ung, gå första ring på gymnasiet och lära känna alla nya, jag vill massa saker.
Jag vill flytta, långt bort, till göteborg, skåne, neråt. Träffa nya underbara människor, leva livet, åka runt, jag vill ta studenten med världens största leende på läpparna, ha världens fetaste studentskiva med min fina klass, jag vill ha pengar, bara ha dom, efter studenten bara dra utomlands, inte bara utomlands utan runt hela vida världen. Bara åka runt, uppleva, hoppa fallskärm, bungyjump, dyka med hajar, bestiga berg, vandra i djupa skogar, bergsklättra, cykla igenom ett helt land, tågluffa och båtluffa, jobba på en bar i något varmt land och vara brun och snygg, kunna göra drinkar, se snygga killar med glimten i ögat, träffa en underbar mystisk kille utomlands på en strand som man åker till ett dansställe där det är helt fullt fast det bara känns som det är vi som är där, våra ögon möts och vi dansar, varmt, glansigt, palmer, musik, drinkar, cigaretter, korta shorts, löst linne, stora örhängen och lockigt hår, får en blomma som jag sätter bakom öronen, slutar med att vi somnar in på morgontimman och när man vaknar bara drar man.
Och har minnet föralltid. Tog ett kort på oss tillsammans på natten. Komma ihåg. Tar en båt till ett annat land, sover på golvet och får nackspärr, skitsamma, börja jobba i hamnen i någon liten kommun i usa, en hamn där alla åker ut med stora fina båtar och fiskar mycket och stora fiskar, se pappas alla drömmar, tänka att såhär gjorde pappa när han var ung. Sen åka till mexico, ha en lapp från mamma där de står alla ställen som är värda och se, vara där mamma var för 30 år sen, 30 år senare.
Sena nätter, främmande folk, underbara leenden, snygga kroppar och lots of memories.

Nu vill jag leva, leva leva LEVA LEVA!!!


Kommentarer
Postat av: Vigggg

Så jääävla bra skrivet. <3

2010-05-09 @ 20:59:01
Postat av: Matilda

Du är så härlig! Vilken underbar tanke med den där nattliga färden på stan för att vara uppe hela natten äta frukost på café och sen direkt till schuul :D some day !

2010-05-09 @ 22:07:15
URL: http://mgustafsons.blogg.se/
Postat av: Anonym

Anna.. Jag måste bara säga att du är så jävla HÄRLIG OCH UNDERBAR. Fyfan säger jag bara! Jag vill göra exakt samma sak! Fan man lever bara en gång! Jag försöker alltid vara glad, förlåta folk, skratta, skämta, göra spontana grejer, osv. FAN VI LEVER BARA EN GÅNG, SÅ VARFÖR LEVA DEPPIG, ARG OCH SUR? VA GLAD FÖR FAAAAAAAN! Fan din text taggade mig som fan asså.KÖR HÅRT BRUDEN, LÅT INGEN KOMMA I DIN VÄG

2010-05-09 @ 22:08:44
Postat av: Anna w

LOVE U 2 GUYS! haha;)

2010-05-11 @ 21:37:18
URL: http://shooter.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0