Make my dreams come true

Läste för ett tag sen någon blogg om en brud som bodde här i Sverige. Hennes största dröm var att flytta till Luleå och typ skaffa familj osv. ÅÅÅÅH.
Jag kan fan inte förstå människor som har såna drömmar. Shit kom igen, det finns en hel jävla värld härute! Tänk att bara bosätta sig på ett ställe, åka utomlands en gång om året till någon turistattraktion med familjen, ha en röd villa, hund och volvo.
Gå ut på stadens enda krog när det händer något och annars bara jobba, kolla tv och vänta tills mannen kommer hem efter bärskvällen med sina polare.
Haha ääähmen fyfan.. jag vet att jag kanske ibland kan låta som allt är möjligt och att endel bara tycker det låter skit töntigt.
När jag säger att efter gymnasiet ska jag resa, se världen och leva livet i några år skrattar dom bara, alltså, förstår mig inte på dom! Varför ska man inte se världen? Leva livet? vi är bara unga en gång! Och det ska jag fan ta vara på, så jävla mycket! Tänk sen när man är 35 barre och kroppen blir ju svagare(även om det är ungt) och man får ont lättare osv. Man får hemska rynkor och mannen börjar snegla på yngre brudar.. haha fyfan jag vill inte bli äldre än 27 alltså!
Så sitter man där, och man har suttit där efter gymnasiet och efter högskolan. Förihelvete, nej!
Vad är det för fel med att ha stora drömmar? Inte bara resa till t.ex sunny beach eller saint tropez, utan vilja se världen. Tågluffa genom europa(i sommarens tid), vandra i spanien, se höga berg och djupa floder med vattenfall, se läskiga djur och övernatta i en savann under stjärnorna! Festa galet på barerna med alla sköna backpackers och bara leva för stunden! Ta ett jobb som servitris i några veckor, bo på något halvdant hotell och spara alla pengar. Dra vidare, till någon annan stad, något annat land! Se solen gå ner när den är 50 gånger större än solnedgången vi har här i sverige!
Tänk att stå på hollywood-bokstäverna och skrika rakt ut över hollywood! Att ta ett kort när man står där med vinden i håret och skriker rakt ut och man har hela världen framför sig! Tänk att träffa nya människor, skapa band för livet! Tänk att dansa hela natten i en främmande stad, i ett främmande land och möta några helt random människor och festa vidare med dom, vara uppe tills dagen börjar igen, sitta på en strand med turkost vatten och vit len sand och se soluppgången med en öl och en cigg i handen! Ta massa bilder, minnen.

ja fyfan, tänk att jag inte ska bli någon jävla svensson svensson människa.
nej, För jag ska se världen!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Titta på filmen" in to the wild"..

2010-03-04 @ 22:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0