overloaded

Melissa Horn - Jag kan inte skilja på
Death cab for cutie - I will follow you into the dark
Bettie Serveert - Lover i don't have to love
Bryan Adams - Not romeo Not juliet
Anna Ternheim - Shoreline

Och ja, radion spelar aldrig våran sång.
Sitter i skolan, kl 16 är det föräldra skit och mamma kommer hit och lalala. Sen ska jag hem. Jag tror inte jag ska med hem. Ska nog.. jag vet inte. Orkar ej åka dit. Se samma gamla gator och samma gamla äckliga snö. Öppna porten, öppna dörren. In i lägenheten som luktar mig. Bli irriterad över mina väskor jag slängt runt i hallen. Hänga upp jackan som alltid ramlar. Göra det igen. Gå in i mitt rum, obäddat och ostädat. Osäkert. Städa, göra det fint. För vad..? Nej. Kolla på tv, datorn. Äta. Ligga i sängen, kan inte göra mycket annat än att fundera. Ligga. Vill ej somna. För jag vill inte vakna. Söv mig, i två månader? tre kanske. Så våren hinner komma. Anställa en som sköter skolan åt mig. Vakna upp på ett för ljust sjukhus. Ha blommor på bordet. Salta fläckar på lakanen av tårar
Tårar från dig. Nej, det skulle nog inte hända trots allt. Jag är inte värd tårarna. Jag får salta täcket själv.

Dra åt helvete alltihop. Jag vill dra, dra dra. Jag vill ha dig med mig, vackert.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Väldigt vacker skrivet!

2010-02-17 @ 16:52:40
Postat av: Anna

tack.. :)(

2010-02-18 @ 13:33:54
URL: http://shooter.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0