Pappa är en överlevare mannen!

Hey bloggen. Whats up? Jag vaknade vid tre. pappa kom förbi:) hade med sig chocolate och julmust och cola:D Perfect!
jag började såklart snacka om den perfekta stormen och lalalalala och sen så började han berätta om när han och min farbror + en kille till förliste back in -81. Pappa bodde på Gotland då med Gilla, moder till min MYCKET äldre syster Marlene.. iaf, och så hade dem precis köpt båten. Och snubben innan hade haft batterierna på en stapel och när det blev stormigt ramlade dem och det kom massa syra osv vid tanken och lalala, och sen var tanken inte rengjord och då kom skiten in i pumpen och allt bara shutted down. Dom hade ingen ström och den enda lampan dom hade var kopplad till radion så dom kunde nå sjöräddningstjänsten.
Och det började blåsa upp, och dom var på mitten mellan gotland och nynäshamn. Vågorna blev bara större och större, och det här var ju en träbåt som inte tålde så mycket.. Till slut kom det upp i 30 m/s och vågorna var ungefär 10 meter, vågorna krossade steven och aktern och pappa stod och höll i sig där dörren från första början suttit och min farbro satt på taket och höll i sig i masten och den tredje snubben hoppade upp på pappas rygg. Dom ser hur det kommer en hur stor våg som helst och bara sköljer in i hela båten, och alla verktyg, alla nät,ryssjor,allt bara försvinner på 1 sek och sen kommer coast guard..
dem kastar först en gummiflotte och skriker att dom ska hoppa på den först, men den åker på några spikar på pappas och benkes båt så den bara flyter iväg.
Då ska dom hoppa från aktern på deras båt till sjöräddningens båt, först hoppade den där killen, sen min farbror bengt och sen när pappa ska hoppa börjar dem glida ifrån, men sen glider dom tillbaka och åker rakt in i aktern så hela aktern krashar sönder och pappa kom över i sista sekund. Det första han sa, eller ja skrek var: JAG SKA FAN BLI BETONGARE IGEN!!
haha..:)

Nu säger mamma att maten är klar. Fisk, potäter och spenat..=)

Pappa&Jag i somras. Landsort

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0